Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

Progressiivse premium-mobiilsuse tulevik > Tulevik > Audi Estonia
Audi Estonia Tulevik
Progressiivse premium-mobiilsuse tulevik

Progressiivse premium-mobiilsuse tulevik

Ideeautodega sphere kujundab Audi tulevikumobiilsuse uut nägu. Audi juhatuse liige Hildegard Wortmann selgitab, kuidas jätkusuutlikkus protsessi veab.

Autor: Bernd Zerelles; Foto: AUDI AG Lugemise aeg: 7 minutit

Kuvatud sõiduk on ideesõiduk, mis pole seeriaautona saadaval.

Portree Hildegard Wortmann.

Ms. Wortmann, Audi esitles mõne viimase kuu jooksul kolme sphere’i ideeautot – Audi skysphere concept, Audi grandsphere concept¹ ja Audi urbansphere concept. Milline idee neid autosid seob?

Need kolm ideeautot kehastavad meie brändistrateegiat. Nad annavad kuju meie visioonile progressiivsest premium-mobiilsusest. Kõigi mudelinimedes on ühisosaks “sphere” (ing k sfäär), millega rõhutame kõigi kolme ideeauto interjööri-kesksust ehk uut 360-kraadilist digitaalset ökosüsteemi, mis loob senisega võrreldes täiesti uue pardaolustiku. Kui Audi skysphere concept on põnev tõestus selle kohta, kuidas tehnoloogia ja disain üksteist inspireerivad, siis Audi grandsphere concept kujundab interjööri otsast lõpuni ümber esmaklassiliseks reisisalongiks. Kolmandana on Audi urbansphere concept praeguseks selle mudelkonna suurim esindaja. Tänu kõrgtehnoloogilistele lahendustele ja avarale sisemusele toob see kasutajate ellu esmaklassilise mugavuse.


Audi grandsphere concept

Viitate Audi sphere’i ideeautodele kui alternatiivsetele eluruumidele, mis pakuvad sõitjatele põnevaid elamusi. Kas te võiks seda täpsemalt selgitada?
Me püüame kasutada kõrgtehnoloogilisi lahendusi, et luua esmaklassilisi interjööre. Kõik kolm ideeautot on täiselektrilised, ometi on e-mobiilsus vaid viide nende ajamitüübile. Me peame mõtlema kaugemale, milline on järgmine arenguhüpe. Automaatjuhtimine võib olla järgmine suur mängumuutja. Autode sisedisaini osas tähendaks see tohutult uusi võimalusi. Just see auto oluline osa on läbimas suuremaid muutusi kui miski muu viimaste kümnendite jooksul. Tavapäraselt disainiti autod väljastpoolt sissepoole, alustades välimusest ja lõpetades sisemusega. Muutes sõitjate eluruumi auto põhiosaks, keerab Audi varasemad dogmad pea peale ning disainib autosid seestpoolt väljapoole. Veel üks põhjus, miks automaatjuhtimine² mängib sedavõrd suurt rolli, on ajasääst. Ja aeg on üks väärtuslikumaid asju igaühe elus. Autos veedetud aeg ei pea enam kuluma maantee jälgimisele, seda aega saab kasutada millekski muuks. Iga sphere ideeauto² on eluruum, mis pakub sõitjatele teekonna vältel uudseid kogemusi. Rõhk sõitjate vajadustel ja nende poolt kogetava kvaliteedil suunab disainifookuse justnimelt interjöörile, mille uued lahendused võimaldavad luua uudseid autosid.


Me püüame kasutada kõrgtehnoloogilisi lahendusi, et luua esmaklassilisi interjööre.

Hildegard Wortmann

The Audi urbansphere concept{ft_concept-vehicle}

Audi võttis esmakordselt kasutusele ühisloome protsessi, et arvestada potentsiaalsete klientide soovidega disainiprotsessi teatud faasides. Kas teie arvates võib selline lähenemine tulevikus veelgi laialdasemaks kujuneda?
Otsustasime ühisloome kasuks Audi urbansphere concept’i disainides. Kuna see auto on ehitatud spetsiaalselt Hiina megalinnades liikumiseks, kaasas Audi disaini viimistlemisel rühma trenditundjaid ja potentsiaalseid kliente. Sel moel saab klientide vajadused kaasata sõiduki arendusprotsessi väga varases staadiumis. Meie disainijuht Marc Lichte ja kogu tema tiim jäid protsessiga rahule. Arvestades, et just inimesed on meie tegude ja mõtete keskmes, siis on usutav, et ühisloome protsessid leiavad tulevikus suurematki kasutust.

Premium-moes, koduses elus, reisimisel ja vabaajategevustes mängib üha suuremat rolli jätkusuutlikkus. Kas kolm sphere ideeautot¹ esindavad selles osas Audipoolset nägemust?
Nii ongi. Tänapäeval on olemas isegi loodussõbralik kiirmood. Kõikjal tõstab pead terviklik jätkusuutlikkus. Klassikaline autotööstus pingutas ehitamaks mootoreid, mis parandasid kiirendusaega ehk vaid järjekordse sekundikümnendiku võrra. Tänapäeval on möödapääsmatu panustada meie planeedi jätkusuutlikkusse arengusse – ja seega ühiskonda tervikuna. Teisisõnu on panused üha kõrgemad. Kliendid on väga hästi informeeritud ning soovivad teada, kuivõrd jätkusuutlik on ühe või teise ettevõtte terve väärtusahel. Nad kõhklevad õigustatult kaubamärkides, mis ei pinguta jätkusuutlikkuse nimel tõsiselt. Ärid, mis ei järgi keskkonna-, sotsiaal- ja ettevõttejuhtimise (ESG) põhimõtteid, pole tulevikus enam edukad. Jätkusuutlikkust ei saa ignoreerida, see on ainuke tee, mis edasi viib – ja mitte vaid seepärast, et kliendid seda nõuavad. Meie kohustus on tulevik kindlustada säästes looduslikke ressursse, peatades kliimamuutuse, luues kaasaegseid töökohti ja rakendades tehnoloogiaid, mis toovad inimlikumad ja kestlikumad ühiskonnad. Sellesuunalised edusammud on kiireloomulisemad kui kunagi varem.


Audi skysphere concept{ft_concept-vehicle}

Kuidas kirjeldaksite muutusi, mida Audi praegu ellu viib?
Meie jaoks Audis on tulevik suhtumise küsimus. Autotööstus on praegu läbi elamas tohutuid muutusi, mis annab meile võimaluse palju asju ümber mõelda. Võimalusi on palju ja väljakutseid samuti. Mitte et meil oleks valikut. See on vastutus, mille me ettevõttena peame võtma, et liikuda jätkusuutlike muutuste teel. Me ei saa minna edasi nii nagu seni, kuid me ei saa ka pealt vaadata, kuidas tulevik meie silme all kuju võtab. Teadus viitab elektrilise tuleviku suunas. Ükski alternatiiv pole kasvuhoonegaaside vähendamisel sama efektiivne ega tõhus. Ja me ei saa ka kauem oodata, tegu on viimase võimalusega täiendavate kliimamuutuste ärahoidmiseks. Õnneks alustasime Audis e-mobiilsuse väljaarendamist varakult. Täiselektrilised autod ja digitaliseerimine annavad võimaluse liikuvus ümber kujundada.


Meie kohustus on tulevik kindlustada.

Hildegard Wortmann

Ideeautod sphere on tulevikku vaatava disainiga. Kas nende välimus mõjutab edaspidi ka Audi seeriaautosid?
Erinevalt Audi varasematest ideeautodest ei anna uued ideeautot aimu kaugest tulevikust. Selle asemel kehastub neis disain, tehnoloogiad ja kasutusvõimalused, mis jõuavad Audi seeriamudelitele juba 2020. aastate keskel.

Audi laiendab pidevalt oma elektrimudelite valikut. Kuidas need autod klientidele meeldivad?
Meie otsuse pakkuda varakult jätkusuutlikku elektromobiilsust on klientide suur ostunõudlus tänaseks heaks kiitnud. 2021. aastal kasvas meie täiselektriliste mudelite müük 57,5 protsenti. Praeguseks kasutame seda tempot arendamaks süsteemselt välja meie elektriautode valikut. Ainuüksi möödunud aastal kahekordistasime elektriliste mudelite hulga võrreldes aasta varasemaga. Aastaks 2026 on Audi mudelivalikus üle 20 täiselektrilise mudeli. Sealt alates hakkamegi pakkuma kõigist oma uutest mudelitest vaid täiselektrilisi versioone. Ja alates 2027. aastast leiavad kliendid e-mudeli kõigis peamistes turusegmentides. Minu arvates on meie kohustus viia Vorsprung ellu. Sest meie jaoks ei ole mingit kahtlust – tulevik on elektriline! Ühe rohkem märkame seda, et meie kliendid ootavad, et Audi valiks selgelt poole. Selleks peab ettevõte põhinema kindlatel väärtustel nagu jätkusuutlikkus. Ja just seda me teemegi.