Ideeautodega sphere kujundab Audi tulevikumobiilsuse uut nägu. Audi juhatuse liige Hildegard Wortmann selgitab, kuidas jätkusuutlikkus protsessi veab.
Kuvatud sõiduk on ideesõiduk, mis pole seeriaautona saadaval.
Hildegard Wortmann on AUDI AG juhatuse liige müügi ja turunduse alal ning ühtlasi ka Volkswagen Groupi juhatuse liige müügi alal.
Hildegard Wortmann on AUDI AG juhatuse liige müügi ja turunduse alal ning ühtlasi ka Volkswagen Groupi juhatuse liige müügi alal.
Ms. Wortmann, Audi esitles mõne
viimase kuu jooksul kolme sphere’i ideeautot – Audi skysphere
concept, Audi grandsphere concept¹ ja Audi urbansphere concept.
Milline idee neid autosid seob?
Need kolm ideeautot kehastavad meie brändistrateegiat. Nad annavad kuju meie visioonile progressiivsest premium-mobiilsusest. Kõigi mudelinimedes on ühisosaks “sphere” (ing k sfäär), millega rõhutame kõigi kolme ideeauto interjööri-kesksust ehk uut 360-kraadilist digitaalset ökosüsteemi, mis loob senisega võrreldes täiesti uue pardaolustiku. Kui Audi skysphere concept on põnev tõestus selle kohta, kuidas tehnoloogia ja disain üksteist inspireerivad, siis Audi grandsphere concept kujundab interjööri otsast lõpuni ümber esmaklassiliseks reisisalongiks. Kolmandana on Audi urbansphere concept praeguseks selle mudelkonna suurim esindaja. Tänu kõrgtehnoloogilistele lahendustele ja avarale sisemusele toob see kasutajate ellu esmaklassilise mugavuse.
Audi grandsphere concept loodi sõitjatele mõeldud salongi ümber. Kui valida automaatjuhtimise režiim, tõmbuvad rooliratas ja pedaalid eemale, jättes sõitjatele rohkem ruumi, et sõidu ajal omavahel suhelda, lõõgastuda, töötada või omaette olla.
Audi grandsphere concept loodi sõitjatele mõeldud salongi ümber. Kui valida automaatjuhtimise režiim, tõmbuvad rooliratas ja pedaalid eemale, jättes sõitjatele rohkem ruumi, et sõidu ajal omavahel suhelda, lõõgastuda, töötada või omaette olla.
Viitate Audi sphere’i ideeautodele
kui alternatiivsetele eluruumidele, mis pakuvad sõitjatele põnevaid
elamusi. Kas te võiks seda täpsemalt selgitada?
Me püüame kasutada kõrgtehnoloogilisi
lahendusi, et luua esmaklassilisi interjööre. Kõik kolm ideeautot
on täiselektrilised, ometi on e-mobiilsus vaid viide nende
ajamitüübile. Me peame mõtlema kaugemale, milline on järgmine
arenguhüpe. Automaatjuhtimine võib olla järgmine suur mängumuutja.
Autode sisedisaini osas tähendaks see tohutult uusi võimalusi. Just
see auto oluline osa on läbimas suuremaid muutusi kui miski muu
viimaste kümnendite jooksul. Tavapäraselt disainiti autod
väljastpoolt sissepoole, alustades välimusest ja lõpetades
sisemusega. Muutes sõitjate eluruumi auto põhiosaks, keerab Audi
varasemad dogmad pea peale ning disainib autosid seestpoolt
väljapoole. Veel üks põhjus, miks automaatjuhtimine² mängib
sedavõrd suurt rolli, on ajasääst. Ja aeg on üks väärtuslikumaid
asju igaühe elus. Autos veedetud aeg ei pea enam kuluma maantee
jälgimisele, seda aega saab kasutada millekski muuks. Iga sphere
ideeauto² on eluruum, mis pakub sõitjatele teekonna vältel uudseid
kogemusi. Rõhk sõitjate vajadustel ja nende poolt kogetava
kvaliteedil suunab disainifookuse justnimelt interjöörile, mille
uued lahendused võimaldavad luua uudseid autosid.
Hildegard Wortmann
Ideeauto Audi urbansphere concept salongina kujundatud luksuslik sisemus pole senistest ideeautodest üksnes suurim, vaid pakub sõitjatele liikluses veedetud tundide ajal lisaks ka eksklusiivset privaatsust.
Ideeauto Audi urbansphere concept salongina kujundatud luksuslik sisemus pole senistest ideeautodest üksnes suurim, vaid pakub sõitjatele liikluses veedetud tundide ajal lisaks ka eksklusiivset privaatsust.
Audi võttis esmakordselt kasutusele
ühisloome protsessi, et arvestada potentsiaalsete klientide
soovidega disainiprotsessi teatud faasides. Kas teie arvates võib
selline lähenemine tulevikus veelgi laialdasemaks kujuneda?
Otsustasime ühisloome kasuks Audi
urbansphere concept’i disainides. Kuna see auto on ehitatud
spetsiaalselt Hiina megalinnades liikumiseks, kaasas Audi disaini
viimistlemisel rühma trenditundjaid ja potentsiaalseid kliente. Sel
moel saab klientide vajadused kaasata sõiduki arendusprotsessi väga
varases staadiumis. Meie disainijuht Marc Lichte ja kogu tema tiim
jäid protsessiga rahule. Arvestades, et just inimesed on meie tegude
ja mõtete keskmes, siis on usutav, et ühisloome protsessid leiavad
tulevikus suurematki kasutust.
Premium-moes, koduses elus, reisimisel
ja vabaajategevustes mängib üha suuremat rolli jätkusuutlikkus.
Kas kolm sphere ideeautot¹ esindavad selles osas Audipoolset
nägemust?
Nii ongi. Tänapäeval on olemas isegi
loodussõbralik kiirmood. Kõikjal tõstab pead terviklik
jätkusuutlikkus. Klassikaline autotööstus pingutas ehitamaks
mootoreid, mis parandasid kiirendusaega ehk vaid järjekordse
sekundikümnendiku võrra. Tänapäeval on möödapääsmatu
panustada meie planeedi jätkusuutlikkusse arengusse – ja seega
ühiskonda tervikuna. Teisisõnu on panused üha kõrgemad. Kliendid
on väga hästi informeeritud ning soovivad teada, kuivõrd
jätkusuutlik on ühe või teise ettevõtte terve väärtusahel. Nad
kõhklevad õigustatult kaubamärkides, mis ei pinguta
jätkusuutlikkuse nimel tõsiselt. Ärid, mis ei järgi keskkonna-,
sotsiaal- ja ettevõttejuhtimise (ESG) põhimõtteid, pole tulevikus
enam edukad. Jätkusuutlikkust ei saa ignoreerida, see on ainuke tee,
mis edasi viib – ja mitte vaid seepärast, et kliendid seda
nõuavad. Meie kohustus on tulevik kindlustada säästes looduslikke
ressursse, peatades kliimamuutuse, luues kaasaegseid töökohti ja
rakendades tehnoloogiaid, mis toovad inimlikumad ja kestlikumad
ühiskonnad. Sellesuunalised edusammud on kiireloomulisemad kui
kunagi varem.
Täiselektriline Audi skysphere concept kujutab endast kahte autot ühes. See tähendab, et sõitjad saavad valida kahe erineva juhtimisvõimaluse vahel – sportautokogemuse või mugava kulgemise esmaklassilises salongis.
Täiselektriline Audi skysphere concept kujutab endast kahte autot ühes. See tähendab, et sõitjad saavad valida kahe erineva juhtimisvõimaluse vahel – sportautokogemuse või mugava kulgemise esmaklassilises salongis.
Kuidas kirjeldaksite muutusi, mida Audi
praegu ellu viib?
Meie jaoks Audis on tulevik suhtumise
küsimus. Autotööstus on praegu läbi elamas tohutuid muutusi, mis
annab meile võimaluse palju asju ümber mõelda. Võimalusi on palju
ja väljakutseid samuti. Mitte et meil oleks valikut. See on
vastutus, mille me ettevõttena peame võtma, et liikuda
jätkusuutlike muutuste teel. Me ei saa minna edasi nii nagu seni,
kuid me ei saa ka pealt vaadata, kuidas tulevik meie silme all kuju
võtab. Teadus viitab elektrilise tuleviku suunas. Ükski alternatiiv
pole kasvuhoonegaaside vähendamisel sama efektiivne ega tõhus. Ja
me ei saa ka kauem oodata, tegu on viimase võimalusega täiendavate
kliimamuutuste ärahoidmiseks. Õnneks alustasime Audis e-mobiilsuse
väljaarendamist varakult. Täiselektrilised autod ja
digitaliseerimine annavad võimaluse liikuvus ümber kujundada.
Hildegard Wortmann
Ideeautod sphere on tulevikku vaatava
disainiga. Kas nende välimus mõjutab edaspidi ka Audi
seeriaautosid?
Erinevalt Audi varasematest
ideeautodest ei anna uued ideeautot aimu kaugest tulevikust. Selle
asemel kehastub neis disain, tehnoloogiad ja kasutusvõimalused, mis
jõuavad Audi seeriamudelitele juba 2020. aastate keskel.
Audi laiendab pidevalt oma
elektrimudelite valikut. Kuidas need autod klientidele meeldivad?
Meie otsuse pakkuda varakult
jätkusuutlikku elektromobiilsust on klientide suur ostunõudlus
tänaseks heaks kiitnud. 2021. aastal kasvas meie täiselektriliste
mudelite müük 57,5 protsenti. Praeguseks kasutame seda tempot
arendamaks süsteemselt välja meie elektriautode valikut. Ainuüksi
möödunud aastal kahekordistasime elektriliste mudelite hulga
võrreldes aasta varasemaga. Aastaks 2026 on Audi mudelivalikus üle
20 täiselektrilise mudeli. Sealt alates hakkamegi pakkuma kõigist
oma uutest mudelitest vaid täiselektrilisi versioone. Ja alates
2027. aastast leiavad kliendid e-mudeli kõigis peamistes
turusegmentides. Minu arvates on meie kohustus viia Vorsprung
ellu. Sest meie jaoks ei ole mingit kahtlust – tulevik on
elektriline! Ühe rohkem märkame seda, et meie kliendid ootavad, et
Audi valiks selgelt poole. Selleks peab ettevõte põhinema kindlatel
väärtustel nagu jätkusuutlikkus. Ja just seda me teemegi.