Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

Progress on rombikujuline
Audi Estonia Audi Sport
Progress on rombikujuline

Progress on rombikujuline

Audi Sport GmbH ülisportlikud mudelid muudavad progressi käegakatsutavaks. Ettevõte, mis asutati quattro GmbH nime all 40 aastat tagasi, töötab pideva muutumise nimel ning püüdleb väsimatult eksklusiivsuse ja täiuslikkuse poole.

Autor: AUDI AG – Foto: AUDI AG, Robert Fischer Lugemise aeg: 6 minutit

An Audi RS 4 (B5) ja uus Audi RS 4 ringrajalAn Audi RS 4 (B5) ja uus Audi RS 4 ringrajal

Kogemus, mida saate tunda

“Meie DNA osaks on arendada ja testida seeriaautode uusi tehnoloogiaid esmalt võidusõidus. Näiteks on Audi RS Q e-tron Dakari rallil nüüd juba kahel aastal tõestanud, et elektriline veolahendus toimib ka kõige karmimates tingimustes. Meie seeriaautode seas on esimene täiselektriline RS-mudel Audi RS e-tron GT, pakkudes tõestust meie põnevast, emotsionaalsest ja järjepidevast arengust.”

Tagantvaade Audi RS e-tron GT.

Rolf Michl on töötanud AUDI AG-s alates 2007. aastast; ta pani muu hulgas 2014 aluse Audi Sport TT Cup’ile ehk ettevõtte ühe-mudeli-võistlussarjale. Müügi- ja turundusdirektorina aitas ta kujundada firma suurimat tootekampaaniat alates aastast 2019. Alates septembrist 2022 on Rolf Michl Audi Sport GmbH tegevdirektorina vastutav Audi võidusõiduosakonna eest.

Interjöör Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.Interjöör Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.
Portrait shot of Sebastian Grams.Portrait shot of Sebastian Grams.

Jõudlus, mida tunnete

“Audi R8 GT-d toodetakse Böllinger Höfe’s nagu ka Audi e-tron GT-d. Sealne keskkond pakub nutitehase ja käsitööoskuste unikaalset kombinatsiooni. Noore insenerina õnnestus mul osaleda esimese põlvkonna Audi R8 mootori väljatöötamisel. Kui mootori esmakordselt katsestendis käivitasime, tuli mul kananahk ihule. Teise põlvkonna Audi R8 GT sai täiustustena juba 5,2-liitrise vabalthingava V10-mootori võimsusega 456 kW (620 hj) (keskmine kütusekulu: 15,0– 14,9 l / 100 km; CO₂ heide: 341-339 g / km) ja uue driftisõidurežiimi, mis võimaldab täpset, kuid kontrollitavat ülejuhitavust: see ongi progress, mida saab tajuda!”

Fotol Sebastian Grams.

Dr Sebastian Grams on töötanud Audis juba tubli 20 aastat. Ta arendas spordisuunitlusega mootoreid ja elektriajameid ning asutas tarkvaratehase SEAT:CODE. Alates märtsist 2021 on ta Audi Sport GmbH tegevdirektorina vastutav autode seeriatootmise ja nende isikupärastamise eest.

Pealtvaade Audi R8 GTPealtvaade Audi R8 GT
Eestvaade Audi R8 GT.Eestvaade Audi R8 GT.
 

40 aastat ajaga võidu

Kui Audi Sport GmbH 1983. aastal quattro GmbH nime all asutati, polnud sugugi selge, et sellest saab kõrgekvaliteetsete sportmudelite tootja, rääkimata võidusõidus osalemisest, mis on tänaseks väldanud neli aastakümmet. 1980. aastatel alustas firma lisatarvikute ja spordivarustuse müügist, millele 1990. aastatel järgnes eksklusiivsete erilahenduste pakkumine. Alles mudeli Audi S6 plus * esitlemisega sai ettevõttest 1996. aastal ametlikult ka autotootja. Kuid tähtsamgi tugisammas, mille mõjusid näeb ka tänastes R- ja RS-mudelites, oli 1999. aastal esitletud Audi RS 4 Avant. Tänaseks on meie mudelivalik laiem kui kunagi varem, kattes kokku 16 erinevat autot kompaktsest Audi RS 3 Sportback’ist alates ja superautoga Audi R8 Coupé lõpetades, unustamata ka Audi täiselektrilist lipulaeva. 2016. aastal nimetati quattro GmbH ümber Audi Sport GmbH-ks – nimel Audi Sport on pikk ja edukas võidusõiduajalugu, mille vältel on võidetud enam kui 400 tiitlit. Kuid fookus püsib endiselt elektrifitseerimisel: 2021. aastal ehitati uuenduslik Audi RS Q e-tron prototüüp osalemaks esmakordselt legendaarsel Dakari rallil. Tänaseks on käimas ettevalmistused liitumaks FIA vormel 1 maailameistrivõistlustega aastast 2026. Uued reeglid keskenduvad alates nimetatud aastast rohkem elektrile. Käies uusi, kohati ebatraditsioonilisi radu ning täiustades pidevalt oma sõidukeid – see suhtumine iseloomustab Audi Sport GmbH-d ka edaspidi. Eesmärk on selge: kujundada mobiilsuse tulevikku võimsate autode turusegmendis julgelt, jätkusuutlikult ja edumeelselt.

 

Disain, mida võib tunnetada

“RS-mudelite klientidele on autode välisdisain ülimalt tähtis. Audi Sport DNA esimeseks eelduseks on lai kere. See kindlustab RS-mudelitele nende üldise efektsuse. Praegune Audi RS 6 Avant performance on 80 millimeetrit laiem kui tavaline Audi A6 Avant, kuid asi ei piirdu pelgalt rattakoobaste laiendamisega. Lähtuvalt laiemast kerest kujundatakse auto sisuliselt tervikuna ümber. Audi RS 6 Avant* kasutab tavaliselt Audi A6-lt vaid katust, esiuksi ja tagaluuki. Kõik muu on spetsiaalselt disainitud. Seega on meie RS-mudelite emotsioon ja suutlikkus tunnetatav juba enne seda kui autosse istud.”

Markus Eberle Portree.

Markus Eberle on töötanud AUDI AG-s kümme aastat. Tootejuhina on ta RS-mudelite eest vastutanud kuus aastat. Ta omab ülevaadet, mida nendelt autodelt globaalses mõttes oodatakse ning tunneb Audi RS 6 Avant mudelkonda detailideni.

Eestvaade Audi RS 6 Avant performance.Eestvaade Audi RS 6 Avant performance.
Pealtvaade Audi RS 6 Avant performance.Pealtvaade Audi RS 6 Avant performance.

Pärand, mida võib tunnetada

“Esimene Audi RS 4 Avant, mida me esitlesime 1999. aastal, oli ranges mõttes esimene tõeline RS-mudel quattro GmbH-lt. See lõi aluse, mis iseloomustab meie mudeleid tänapäevani. Kahe turboga 280 kW (380 hj) V6-mootori näol lõime toonases mõttes midagi täiesti uut – siis polnud selles turusegmendis ühtki mudelit, mis suudaks ligilähedaseltki Audi RS 4 Avanti dünaamikaga võistelda. See sünnitas juhtmõtte „tekita nõudlus“ ja meie pürgimuse oma autodega aeg-ajalt üllatusmomente pakkuda. See on meie DNA-s tänaseni selgelt tuntav.”


Stephan Reil Portree

Stephan Reil on töötanud AUDI AG-s alates 1990. aastast, kus ta on aastatel 1996–2017 töötanud erinevatel juhtivatel ametikohtadel ettevõttes quattro ja Audi Sport GmbH. Alates 2020. aasta juulist on ta olnud Neckarsulmi objekti tehnilise arenduse juht.

Eestvaade Audi RS 4 aastast 1999.Eestvaade Audi RS 4 aastast 1999.
Side view of the Audi RS 4 from 1999.Side view of the Audi RS 4 from 1999.
 
Sebastian Grams ja Audi R8 GT.

Audi Sport laoautod


Audi aksessuaarid

Audi Sport tooted e-poes