Tähistamaks quattro GmbH-st 1983. aastal alguse saanud Audi Sport GmbH 40. sünnipäeva, toob ettevõte lugejateni 40 põnevat fakti.
DTM-rekordid: 2019 ja 2020 DTM-i hooaja Audi RS 5 Coupé Class 1-versioon on üks kõigi aegade edukamaid turismiautosid. Nimetatud kahe hooaja jooksul võitis Audi 28 võistlust 36-st, saavutas 95 poodiumikohta maksimaalsest 108-st, 29 parimat stardikohta, 28 kiireimat võistlusringi ning lisaks veel kuus meistritiitlit sõitjate, tootjate ja tiimide arvestuses. Kõigil 11-l ringrajal, kus 2019 ja 2020 DTM-is võisteldi, hoiab Audi RS 5 DTM enda käes Class 1 võistlusautode absoluutset rajarekordit. 2020. aastal sõitis Audi RS 5 DTM esikohal 601 ringi kõigist hooaja 649 ringist ehk 93 protsenti kogu võistlusdistantsist ning purustas 25-aastase DTM-i rekordi 16 võiduga hooaja jooksul. Nelja rõnga all tehtud DTM-i ajaloo vältel oli 449 kW (610 hj) neljasilindriline turbomootor kõige võimsam ja kõige efektiivsem. Audi Sport konstrueeris kompaktse jõuallika, kasutades ära heitgaaside kaudu ülelaadimist ning bensiini otsepritset (TFSI), mis on laialdaselt kasutusel ka brändi tänavaautodel.
Kõige võimsamad RS-mudelid: need on hetkeseisuga RS 6 Avant performance ja Audi RS 7 Sportback performance. Nimetatud “performance” strateegia, mis võeti kasutusele eelmisel Audi A6 C7-mudelil, tähendab peaasjalikult suuremat võimsust. 4,0-liitrine V8 biturbo TFSI mootor, mida kasutatakse mudelitel RS 6 Avant performance ja RS 7 Sportback performance, arendab 463 kW (630 hj). See tähendab vastava põhimudeliga võrreldes 22 kW (30 hj) võimsuslisa.
Tänu noortele: Audi Neckarsulmis toimus noortele koolitus, mille ideekonkursi raames ehitasid 12 praktikanti ideeauto Audi RS 6 GTO. Välisdisaini lõi Marc Lichte oma meeskonnaga. Ideeauto on pühendus kunagisele ringrajaautole Audi 90 quattro IMSA GTO, kusjuures laiade rattakoobaste kaudu vihjatakse taaskord quattro nelikveo olemasolule.
Lahtine ja lahe: klapitava katusega 2006. aasta Audi RS 4 oli esimene kabriolett, mis pälvis RS-embleemi. Kõnealusest teise põlvkonna RS 4-st sündis kokku lausa kolm kereversiooni: sedaan, Avant ja kabriolett. Kõiki kereversioone ühendas kõrgepöördeline V8-mootor töömahuga 4,2 liitrit ja võimsusega 309 kW (420 hj).
Äärmuslik tehnoloogia: keraamilisest ränikarbiidist valmistatud pidurikettad, mida on tugevdatud süsinikkiuga, kannatavad kuumust paremini kui teraskettad. Just seetõttu ei põhjusta “keraamiliste pidurite” ülekuumenemine nende pidurdusvõimsuse vähenemist. Praegustes mudelites Audi RS Q3 ja Audi RS Q3 Sportback kasutab Audi keraamilisi pidurikettaid läbimõõduga 380 millimeetrit, mida pidurdatakse üheosaliste alumiiniumist pidurisadulatega.
RS ka kompaktklassis: 2011. aastal teostas Audi kõrgsuutliku auto idee ka kompaktklassis, tuues välja esimese Audi RS 3 Sportbacki. Selle turbolaadimisega 2,5-liitrine viiesilindriline mootor arendab 250 kW (340 hj). Tänaseks on RS 3 Sportback jõudnud kolmanda põlvkonnani, RS 3 Sedaan teise põlvkonnani. Audi RS 3 LMS-i näol töötas Audi välja ka menuka turismiauto, mis põhineb sedaanil ja on tänaseks saavutanud ülemaailmselt TCR-klassides juba 30 sõitjatiitlit.
Käiguvahetuslabadega rooliratas: Audi Sport GmbH võttis kasutusele võidusõidutehnoloogia, mida esimest korda pruugiti 2000. aastal Le Mans’ võistlusel Audi R8 võistlusprototüübil. Sealt levisid uudsed käiguvahetused klientidele mõeldud võistlussarja, R8 superautole ja seejärel ka RS-mudelitele. Ühte käiguvahetuslaba tõmmates vahetab käigukast käigu üles, teise poole laba aga käigu alla. Elektriautodel Audi e-tron GT ja RS e-tron GT kasutatakse roolilabasid pidurdustel rakendatava rekuperatsioonimäära reguleerimiseks kolmes astmes.