E-mobiilsus on jätkusuutlikuma mobiilsuse võti. Sellest tulenevalt oleme seadnud endale eesmärgiks pakkuda aastaks 2025 30 elektrifitseeritud mudelit, millest 20 on täiselektrilised ning 10 hübriidmudelid, mis ei tekita elektrirežiimil CO₂ heitmeid. Meie jaoks on e-mobiilsus säästavama ja kliimasõbralikuma transpordisüsteemi keskne element.
Rohelisema tuleviku nimel
Audi Keskkonnafond (Audi Stiftung für Umwelt GmbH) edendab tehnoloogiat ning pühendub keskkonnakaitsele esesmärgiga kaitsta ja säilitada inimeste, loomade ja taimede loomulikke elukeskkondi. Audi Keskkonnafondi poolt toetatud projektid keskenduvad uuenduslikele tehnoloogiateleja keskkonnahariduslikele meedetele. Need annavad tõuke jätkusuutlikumaks tegevuseks ja edendavad teadlikkust inimese käitumise mõjust loodusele. Audi Keskkonnafond asutati 2009. aastal AUDI AG omanduses oleva tütarettevõttena, et tugevdada pühendumust ühiskonnale ja keskkonnale.
Meie akud on loodud esmaklassilise kvaliteedi, ohutuse ja sõiduki eluea tagamiseks. Pistikhübriidmudelite või tootmiseelse Audi e-tron sõidukite taastatud akud on praegu erinevate taaskasutusettevõtete poolt taaskasutatud vastavalt turgudel kehtivatele seadusandlikele nõuetele.
2025. aastaks peaks iga kolmas müüdud Audi mudel olema elektrifitseeritud. Seetõttu suureneb vajadus akude järele aina enam. Audi on pühendunud akude elutsükli võimalikult jätkusuutlikuks muutmisele ning on olnud Global Battery Alliance’i aktiivne liige alates 2017. aastast. Alliansi põhirõhk on inimõiguste ja sotsiaalsete standardite kaitsmisel nii tooraine kaevandamisel, kui ka liitium-ioon akude ringluslahenduste väljatöötamisel.
Audi sõlmib ka uurimispartnerlusi. Näiteks töötab taaskasutuskontsern Umicore välja kõrgepingeakude komponentide tsüklit, mida saaks ikka ja jälle uuesti kasutada. Kasutatud akudele antakse “teine eluiga” ka Ingolstadti tehases, kus neid kasutatakse tõstukite ja traktorite juhtimiseks. “Iga liitium-ioonaku sisaldab palju energiat ja väärtuslikke ressursse, mida tuleb kasutada ära parimal võimalikul viisil”, ütleb Peter Kössler, AUDI AG tootmis- ja logistikadirektor. Seetõttu mõtleb Audi ka e-mobiilsuse osas mõistlikule akude taaskasutamise süsteemile.
Alumiiniumi kasutatakse ka Audi akudes - nimelt nende korpuses. Kergmetall saadaks boksiidist intensiivse energiakastutuse teel. Ressursside ja energi säästmiseks on Audi alustanud alumiiniumi puhul suletud ahelda projektiga. Lõiked saadetakse tarnijatele tagasi ning töödeldakse uuesti. Audi oli esimene autotootja, kellele omistati akukorpuse säästva tootmise eest Aluminium Stewardship Initiative’i (ASI9 jätkusuutlikuse sertifikaat. Lisateave leiate aadressilt: https://aluminium-stewardship.org/
Nagu kõik Saksamaal ja Euroopas registreeritud sõidukid, tagavad ka elektriautod kõrgeima turvalisuse taseme. Nii tuleohtu kui ka elektrilöögi ohtu väldivad spetsiaalsed turvasüsteemid. Õnnetuse või defekti korral katkeb vool akus koheselt, nii, et pinget enam ei ole. Lisaks on aku ehitatud suurde põrkekindlasse plokki sõiduki põhjaosas, kus see on kaitstud deformatsiooni eest. ADACi katsed kontseptsõidukiga Audi e-tron GT on korduvalt näidanud, et e-autode tulekahjuoht on sama madal kui sisepõlemismootorite puhul. Laadimisprotsess on alati täiesti kahjutu ja seda saab ilma probleemideta läbi viia ka vihmaga. Samuti võid kõhklemata oma Audi e-troni autopesulasse sõita. Lisateavet leiate sellest ADAC-i katsearuandest: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/info/sicherheit-elektroauto/
Audi e-tron sai Euro NCAP testis kõrgeima hinnangu, viis tärni (lisateabe saamiseks külastage: https://www.euroncap.com/de/results/audi/e-tron/35869). Euro NCAP on Euroopa juhtiv autode ohutuse hindamise programm. USA-s pälvis Audi e-tron esimese elektriautona Insurance Institute for Highway Safety kõrgeima ohutusauhinna (lisateavet leiate aadressilt: https://www.iihs.org/news/detail/2019 -audi-e-tron-teenib instituutide kõrgeima auhinna).