Näitusel IAA Mobility pakub Audi tulevikuvaadet elektrifitseeritud elustiilile. Audi brändi juht Henrik Wenders on seda elustiili ise juba aastaid harrastanud. Järgnevas intervjuus räägib ta põnevusest, värskest mõtlemisest ja teekonnast tulevikku.
Audi e-tron GT
Kombineeritud elektritarve kWh/100 km¹: 19.6–18.8 (NEDC); 21.6–19.9 (WLTP); keskmine CO₂ heide g/km¹: 0.
Elektrienergia tarbimise ja CO₂ heite näidud sõltuvad sõidukile valitud varustusest.
Henrik Wenders is Head of the Audi brand, shaping its identity. He finds that our society is currently experiencing a decade of transformation in which mobility will change significantly.
Henrik Wenders is Head of the Audi brand, shaping its identity. He finds that our society is currently experiencing a decade of transformation in which mobility will change significantly.
Kümme aastat tagasi läks Henrik Wenders üle elektromobiilsusele. Ja ta on endiselt fänn.
Wenders reisib palju mööda maailma ringi, sageli viibib ta Hiinas – riigis, mis on tema jaoks aken tulevikku.
Kümme aastat tagasi läks Henrik Wenders üle elektromobiilsusele. Ja ta on endiselt fänn.
Wenders reisib palju mööda maailma ringi, sageli viibib ta Hiinas – riigis, mis on tema jaoks aken tulevikku.
Henrik Wenders
Kuidas on
elektromobiilsus sestsaadik muutunud?
Jah, toona tuli
hakkama saada mitmesuguste kitsaskohtadega, mida tänaseks enam sellisel kujul
ei eksisteeri. Laadimistaristu oli palju nigelam ning autode endi sõiduulatus
ja laadimiskiirus jättis tublisti soovida. Eriti talvel, kui juhil tuli valida,
kas kasutada akudes olevat energiat edasiliikumiseks või sõitjateruumi
soojendamiseks. Isegi minu enda pühendumus pandi siis korduvalt proovile. Aga
samamoodi oli esimeste aurulaevadega: need võtsid pardale väga vähe reisijaid,
sest pardal pidi olema palju kütust, et mootoreid käitada. Iga uus tehnoloogia
läbib arengufaasid, mis moodustavad s-kujulise graafiku. Ja päris alguses,
kujunemisfaasis, tõuseb see joon graafikul väga aeglaselt.
Miks on Audi
muudatustele sedavõrd pühendunud?
Industriaalajastu
järel oleme sisenemas süsinikuneutraalsuse ajastusse. Süsinikuneutraalsusel on
sotsiaalses mõttes tohutu tähtsus. Audis mõtleme seega vastutuse võtmisest oma
toodete terve töötsükli ulatuses. Praegu oleme ajajoonel punktis, mida ma
nimetaks üleminekukümnendiks. Läheme üle lokaalsest globaalseks, offline’ist online’i, ning sisepõlemismootori poolt domineeritud mobiilsus on
kujunemas autoks, mis on üha enam nutiseade – ning kasutab edasiliikumiseks
mõistagi elektrit. Selle kümnendi esimesel poolel peame panema inimesed
elektromobiilsusest huvituma ning aitama neil eelarvamustest üle saada.
Kuhu me teie
arvates praeguseks jõudnud oleme?
Palju
on juba tehtud. Näiteks on klientidel ligipääs enam kui poolele miljonile
laadimispunktile 27-s Euroopa riigis ainuüksi Audi laadimisteenuse kaudu. Audi
e-tron GT pakub sõiduulatust vahemikus 400 - 500 kilomeetrit, sõltuvalt
kasutusviisist, ning laeb akut kiirlaadimisjaamas võimsusega kuni 270 kW. See
on juba päris tugev argument veenmaks inimesi elektromobiilsusele üle minema.
Minu jaoks kujutab elektromobiilsus endast win-win
olukorda.
Kuidas nii?
Liikuvus on alati
seotud kogemustega, positiivsete kogemustega, mis tulenevad teelolekurõõmust.
Elektromobiilsus on hea võimalus nende kogemuste säilitamiseks, isegi
rikastamiseks tänu lisanduvatele digivõimalustele. Samaaegselt, tagades kogu
meie väärtusahela jätkusuutlikkuse, kindlustab elektriauto suure osa
süsinikuneutraalsusest. Me ei tee seda üksnes oma klientide pärast, vaid
vastutustundest ühiskonna ees. Ettevõte, mis ei püüdle jätkusuutlikkuse poole,
ei ole pikas perspektiivis elujõuline.
Millal ja kuidas
algab Audi jaoks elektromobiilsuse järgmine arengujärk?
Audi on võtnud
väga selge sihi ja minu arust on see suurepärane: alates aastast 2026 toome
turule vaid elektrisõidukeid ja selleks ajahetkeks on meie valikus juba kümme
täiselektrilist e-tron mudelit. Hakkame peagi pakkuma mudeleid täiesti uuel
platvormil, mis kannab nime Premium Platform Electric (PPE). Sõiduulatuse,
e-dünaamika ja interjöörivõimaluste osas tähendab see Audi jaoks uue põlvkonna
e-autosid.
Henrik Wendersi jaoks on Audi e-tron GT kaasaegne Gran Turismo.
Henrik Wendersi jaoks on Audi e-tron GT kaasaegne Gran Turismo.
Henrik Wenders
Henrik Wenders kasutab intervjuuaega oma Audi e-tron GT akude laadimiseks. „Kiirlaadimisjaamades, nagu see siin, saan akudesse üle 200 kilomeetri sõiduulatust juurde umbes kümne minutiga. Seda tänu kuni 270 kW laadimisvõimsusele,” rõhutab ta. Tema sõnul on laadimine tervikuna muutunud mugavamaks ja lihtsamaks. Ja peagi, nagu selgitatakse ka IAA näitusel, hakkab Audi pakkuma digitaalse laadimise ökosüsteemis uut teenust: tulevikus saavad inimesed oma marsruuti myAudi äpis kavandada kogemuste põhiselt ning teenus pakub välja marsruudile või selle lähedusse jäävad laadimispunktid. „Varasematel aastatel peeti laadimisjaamas veedetud aega raisatuks. Uue teenusega muutub see aga hoopis kvaliteetajaks.” Digitaliseerimine on kogemuspõhise mobiilsuse võti. Ja kui rääkida digitaliseerimisest, siis mõtlen ma kohe Hiinale ...
Te elasite Shanghais
ja käite Hiinas regulaarselt. Kuidas seal mobiilsusesse suhtutakse?
Igakord tajun
seal, et inimesed on meie toodetest siiras vaimustuses, eriti veel muidugi Audi
e-tron GT-st, mis seal samuti äsja müügile jõudis. Ma sõnastaksin sedasi: kui
soovite liikuvuse tulevikku näha, minge Shanghaisse. Ma just olin seal ja mind
sõidutati tipptunni ajal läbi Shanghai automatiseeritud sõidukiga. Juht hoidis
vaid kahte sõrme roolirattaanduril. Ma olin hämmingus. Seega, kui soovite juba
praegu kogeda tuleviku ICV-maailma, siis peate Hiina lendama.
Mida ICV tähendab?
ICV-d on nutikad
võrguühendusega sõidukid (Intelligent and
Connected Vehicles), ülimalt digitaliseeritud ja automatiseeritud, mõistagi
elektrilised ning võtavad arengujärje kümnendi teises pooles üle EV-delt ehk
elektrisõidukitelt (Electric Vehicles).
Nüüd sõltub meist endist, millisena oma sõidukid kujundame. Viimastel kuudel
andsime ideeautodega juba aimu, kuhu me liigume. Need ideeautod töötati välja
tõelises koostöös brändi- ja disainiosakonna poolt. ICV-de poolt pakutavad
võimalused eeldavad, et need kaks valdkonda liiguvad tulevikus käsikäes. Me
mõtleme ja toimime üha enam kasutajakeskselt. Küsimus on seega: milliseid
elamusi kliendid meie autodes olles saada tahavad? Brändi ülesandeks on seda
sihti juhtida. Ning just sellega me praegu tegelemegi.
Kui vaatate kümme
aastat tulevikku, siis mida te näete?
Ma näen ilma
liiklusmürata linnu, näen end naermas selleks ajaks unustatud sõiduulatuse või
laadimiskiiruse probleemide üle. Just nii nagu me praegu naerame esimeste
mobiiltelefonide või 2G andmesidevõrgu üle, mis õigupoolest polnudki
andmesidevõrk. Näen seda, millise liberaliseerumise ja demokratiseerumise toob
kaasa mobiilsuse kasvav automatiseerimine ja digitaliseerimine – ja selle
käigus väheneb sõltuvus nii ajast kui ka ruumist. See idee muudab mind tuleviku
suhtes eriti optimistlikuks. Ja just see ongi meie sõnumi „Tulevik on hoiak“
mõte. See on kutse vaadata tulevikku optimismi ja põnevusega. Nii lähitulevikku
kui ka kaugemasse tulevikku. Praegusesse ja järgmisse ajastusse. Minu jaoks
pole midagi põnevamat, kui selle tuleviku kujundamine.
Henrik Wenders suhtub tulevikku positiivselt. Ta ei leia midagi põnevamat kui selle kujundamine.
Kui ta disaini osas üht asja esile tõstaks, valiks Wenders Audi e-tron GT tagaosa.
Henrik Wenders suhtub tulevikku positiivselt. Ta ei leia midagi põnevamat kui selle kujundamine.
Kui ta disaini osas üht asja esile tõstaks, valiks Wenders Audi e-tron GT tagaosa.