Küpsised

See veebileht kasutab küpsiseid. Kui olete nõus, klõpsake nuppu "Nõustun" või jätkake sirvimist. Võite oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta, muutes oma veebibrauseri sätteid ja kustutades salvestatud küpsised. Kui soovite rohkem infot, kuidas teie isikuandmeid käsitleme, palume lugeda privaatsustingimusi.

Astudes elektrifitseerimise järgsesse ajastusse
Audi Estonia Tehnoloogia
Astudes elektrifitseerimise järgsesse ajastusse

Astudes elektrifitseerimise järgsesse ajastusse

Näitusel IAA Mobility pakub Audi tulevikuvaadet elektrifitseeritud elustiilile. Audi brändi juht Henrik Wenders on seda elustiili ise juba aastaid harrastanud. Järgnevas intervjuus räägib ta põnevusest, värskest mõtlemisest ja teekonnast tulevikku.

Autor: Patrick Morda – Foto: Matthias Ziegler Lugemise aeg: 6 minutit

Audi e-tron GT
Kombineeritud elektritarve kWh/100 km¹: 19.6–18.8 (NEDC); 21.6–19.9 (WLTP); keskmine CO₂ heide g/km¹: 0.
Elektrienergia tarbimise ja CO₂ heite näidud sõltuvad sõidukile valitud varustusest.

Henrik Wenders in front of the Audi e-tron GT quattro.
Portrait shot of Henrik Wenders.
Henrik Wenders going down the stairs.

Selle kümnendi esimesel poolel peame inimesed elektromobiilsusest huvituma panema.

Henrik Wenders

Kuidas on elektromobiilsus sestsaadik muutunud?
Jah, toona tuli hakkama saada mitmesuguste kitsaskohtadega, mida tänaseks enam sellisel kujul ei eksisteeri. Laadimistaristu oli palju nigelam ning autode endi sõiduulatus ja laadimiskiirus jättis tublisti soovida. Eriti talvel, kui juhil tuli valida, kas kasutada akudes olevat energiat edasiliikumiseks või sõitjateruumi soojendamiseks. Isegi minu enda pühendumus pandi siis korduvalt proovile. Aga samamoodi oli esimeste aurulaevadega: need võtsid pardale väga vähe reisijaid, sest pardal pidi olema palju kütust, et mootoreid käitada. Iga uus tehnoloogia läbib arengufaasid, mis moodustavad s-kujulise graafiku. Ja päris alguses, kujunemisfaasis, tõuseb see joon graafikul väga aeglaselt.

Miks on Audi muudatustele sedavõrd pühendunud?
Industriaalajastu järel oleme sisenemas süsinikuneutraalsuse ajastusse. Süsinikuneutraalsusel on sotsiaalses mõttes tohutu tähtsus. Audis mõtleme seega vastutuse võtmisest oma toodete terve töötsükli ulatuses. Praegu oleme ajajoonel punktis, mida ma nimetaks üleminekukümnendiks. Läheme üle lokaalsest globaalseks, offline’ist online’i, ning sisepõlemismootori poolt domineeritud mobiilsus on kujunemas autoks, mis on üha enam nutiseade – ning kasutab edasiliikumiseks mõistagi elektrit. Selle kümnendi esimesel poolel peame panema inimesed elektromobiilsusest huvituma ning aitama neil eelarvamustest üle saada.


Henrik Wenders getting into the Audi e-tron GT quattro.

Kuhu me teie arvates praeguseks jõudnud oleme?
Palju on juba tehtud. Näiteks on klientidel ligipääs enam kui poolele miljonile laadimispunktile 27-s Euroopa riigis ainuüksi Audi laadimisteenuse kaudu. Audi e-tron GT pakub sõiduulatust vahemikus 400 - 500 kilomeetrit, sõltuvalt kasutusviisist, ning laeb akut kiirlaadimisjaamas võimsusega kuni 270 kW. See on juba päris tugev argument veenmaks inimesi elektromobiilsusele üle minema. Minu jaoks kujutab elektromobiilsus endast win-win olukorda.

Kuidas nii?
Liikuvus on alati seotud kogemustega, positiivsete kogemustega, mis tulenevad teelolekurõõmust. Elektromobiilsus on hea võimalus nende kogemuste säilitamiseks, isegi rikastamiseks tänu lisanduvatele digivõimalustele. Samaaegselt, tagades kogu meie väärtusahela jätkusuutlikkuse, kindlustab elektriauto suure osa süsinikuneutraalsusest. Me ei tee seda üksnes oma klientide pärast, vaid vastutustundest ühiskonna ees. Ettevõte, mis ei püüdle jätkusuutlikkuse poole, ei ole pikas perspektiivis elujõuline.

Millal ja kuidas algab Audi jaoks elektromobiilsuse järgmine arengujärk?
Audi on võtnud väga selge sihi ja minu arust on see suurepärane: alates aastast 2026 toome turule vaid elektrisõidukeid ja selleks ajahetkeks on meie valikus juba kümme täiselektrilist e-tron mudelit. Hakkame peagi pakkuma mudeleid täiesti uuel platvormil, mis kannab nime Premium Platform Electric (PPE). Sõiduulatuse, e-dünaamika ja interjöörivõimaluste osas tähendab see Audi jaoks uue põlvkonna e-autosid.


Henrik Wenders at the rear of the Audi e-tron GT quattro.
Portrait shot of Henrik Wenders.

Sõnum ‘Tulevik on hoiak’ on ühtlasi kutse olla tulevikumobiilsuse osas optimistlik.

Henrik Wenders

Henrik Wenders kasutab intervjuuaega oma Audi e-tron GT akude laadimiseks. „Kiirlaadimisjaamades, nagu see siin, saan akudesse üle 200 kilomeetri sõiduulatust juurde umbes kümne minutiga. Seda tänu kuni 270 kW laadimisvõimsusele,” rõhutab ta. Tema sõnul on laadimine tervikuna muutunud mugavamaks ja lihtsamaks. Ja peagi, nagu selgitatakse ka IAA näitusel, hakkab Audi pakkuma digitaalse laadimise ökosüsteemis uut teenust: tulevikus saavad inimesed oma marsruuti myAudi äpis kavandada kogemuste põhiselt ning teenus pakub välja marsruudile või selle lähedusse jäävad laadimispunktid. „Varasematel aastatel peeti laadimisjaamas veedetud aega raisatuks. Uue teenusega muutub see aga hoopis kvaliteetajaks.” Digitaliseerimine on kogemuspõhise mobiilsuse võti. Ja kui rääkida digitaliseerimisest, siis mõtlen ma kohe Hiinale ...

Te elasite Shanghais ja käite Hiinas regulaarselt. Kuidas seal mobiilsusesse suhtutakse?
Igakord tajun seal, et inimesed on meie toodetest siiras vaimustuses, eriti veel muidugi Audi e-tron GT-st, mis seal samuti äsja müügile jõudis. Ma sõnastaksin sedasi: kui soovite liikuvuse tulevikku näha, minge Shanghaisse. Ma just olin seal ja mind sõidutati tipptunni ajal läbi Shanghai automatiseeritud sõidukiga. Juht hoidis vaid kahte sõrme roolirattaanduril. Ma olin hämmingus. Seega, kui soovite juba praegu kogeda tuleviku ICV-maailma, siis peate Hiina lendama.


The Audi e-tron GT quattro at a charging point.

Mida ICV tähendab?
ICV-d on nutikad võrguühendusega sõidukid (Intelligent and Connected Vehicles), ülimalt digitaliseeritud ja automatiseeritud, mõistagi elektrilised ning võtavad arengujärje kümnendi teises pooles üle EV-delt ehk elektrisõidukitelt (Electric Vehicles). Nüüd sõltub meist endist, millisena oma sõidukid kujundame. Viimastel kuudel andsime ideeautodega juba aimu, kuhu me liigume. Need ideeautod töötati välja tõelises koostöös brändi- ja disainiosakonna poolt. ICV-de poolt pakutavad võimalused eeldavad, et need kaks valdkonda liiguvad tulevikus käsikäes. Me mõtleme ja toimime üha enam kasutajakeskselt. Küsimus on seega: milliseid elamusi kliendid meie autodes olles saada tahavad? Brändi ülesandeks on seda sihti juhtida. Ning just sellega me praegu tegelemegi.

Kui vaatate kümme aastat tulevikku, siis mida te näete?
Ma näen ilma liiklusmürata linnu, näen end naermas selleks ajaks unustatud sõiduulatuse või laadimiskiiruse probleemide üle. Just nii nagu me praegu naerame esimeste mobiiltelefonide või 2G andmesidevõrgu üle, mis õigupoolest polnudki andmesidevõrk. Näen seda, millise liberaliseerumise ja demokratiseerumise toob kaasa mobiilsuse kasvav automatiseerimine ja digitaliseerimine – ja selle käigus väheneb sõltuvus nii ajast kui ka ruumist. See idee muudab mind tuleviku suhtes eriti optimistlikuks. Ja just see ongi meie sõnumi „Tulevik on hoiak“ mõte. See on kutse vaadata tulevikku optimismi ja põnevusega. Nii lähitulevikku kui ka kaugemasse tulevikku. Praegusesse ja järgmisse ajastusse. Minu jaoks pole midagi põnevamat, kui selle tuleviku kujundamine.


Henrik Wenders leaning against the Audi e-tron GT quattro.
Rear of the Audi e-tron GT quattro.