Audi Sport esitleb uue põlvkonna RS Q3 (keskmine kütusekulu: 8,9 - 8,8 l/100 km; keskmine CO2 heide: 203 - 202 g/km). Sportlik kompaktauto on erakordse sooritusvõime-, atleetliku disaini- ja maksimaalse igapäevakasutuseks mõeldud paindlikkusega.
Atleetlik: välisdisain
Audi RS Q3 sünonüümideks on võimsus ning erakordne sooritusvõime. Ning see väljendub ka jõulises disainis, millesse annab olulise panuse kontrastse ümbrisliistuta Singleframe esivõre. Läikivmust kolmemõõtmelise kärjestruktuuriga võre on paigutatud sügavamale ning integreeritud suurte külgmiste õhuvõtuavadega spetsiaalse RS-i kaitserauaga. Kaitseraua efektsed bumerangi meenutavad õhusuunajad disainiti just RS Q3 jaoks. RS-i geenid on ilmsed ka Singleframe esivõre kohal asuva kitsa õhuvõtuava juures.
Audi Sporti uus sportauto annab oma ambitsioonidest märku rõhutatud, 10 millimeetri võrra laiendatud rattakoobastega. RS Q3 spetsiifiline pikk katusespoiler lisab muljet jõulisest edasiliikumisest ja tagab parema surujõu. Uue põlvkonna RS Q3 saab esmakordselt kaheharulise RS-väljalaskesüsteemi, millel on mõlemas otsas suured, ovaalsed ning kroomviimistlusega summutiotsad. Väljalaskesüsteem lõppeb spetsiaalses tagadifuusori ja läikivmustade horisontaalribidega RS-i kaitserauas. Lisavarustusena saab horisontaalribid tellida ka mattalumiinium-viimistlusega.
Audi Sporti võimsa linnamaasturi standardvarustusse kuuluvad LED-esituled. Lisavarustuses on dünaamiliste suunatulede ning ainult RS-ile omase musta tagapõhjaga Matrix LED-esituled. Ka tagatuledes kasutatakse LED-tehnoloogiat.
Uus RS Q3 Sportback on saadaval kaheksa välisvärviga, mille hulka kuuluvad ainult RS-idele pakutavad roheline Kyalami Green ja hall Nardo Gray. Lisatoone saab tellida Audi Exclusive’i valikust. Standardvarustuse läikivmust stiilipakett muudab silmatorkavamaks detailid esi- ja tagumisel kaitseraual, klaase ümbritsevad liistud, katusereelingud ja ehisdetailid küljelaienditel. Soovi korral saab klient läikivmusta asendada alumiiniumviimistlusega. Läikivmusta stiilipaketiga on Audi rings’i rõngad ja RS-logod auto esi- ja tagaosas samuti musta värvi.
Võimsus
kW
(400 hj)
Kiirendus
sek.
0 kuni 100 km/h
Maksimaalne pöördemoment
Nm
Erakordne: sõit
RS Q3 on Audi Q3 perekonna sportlik lipulaev. Neil kasutatava ülimalt kompaktse mootori näitajad on muljetavaldavad: viis silindrit, võimsus 294 kW (400 hj), maksimaalne pöördemoment 480 Nm, quattro nelikvedu. Viiesilindriline mootor on modernne klassika. Eelmisel aastal teenis Audi Sporti 2,5 TFSI mootor üheksandat aastat järjest kõrgelt hinnatud tunnustuse “Rahvusvaheline aasta mootor.“ Paljukiidetud viiesilindrilise jõuallika võimsus on sama töömahu 2480 cm3 juures kasvanud tervelt 17 protsendi võrra. Maksimaalne pöördemoment on kasutatav väga laias pööretevahemikus: 1950 - 5850 p/min. RS Q3 kiirendab 0-100 km/h vaid 4,5 sekundiga. Tippkiirus on piiratud 250 km/h või vastava lisavarustuse puhul kiirusega 280 km/h.
2,5 TFSI mootor on väga kompaktne – selle pikkus jääb alla 50 sentimeetri – ning 26 kg võrra kergem kui sama mootori eelmine versioon. Karter on valmistatud alumiiniumist, ainuüksi see teeb mootori 18 kg võrra kergemaks. Täiendavad meetmed vähendavad sisehõõrdumist ning lisavad võimsust. Silindrite sisepinnad on plasmakattega; väntvõlli laagrid kuue millimeetri võrra väiksema diameetriga. Väntvõll on õõnes ning tänu sellele ühe kilogrammi võrra kergem, alumiiniumist kolbide jahutust parandavad uued õlikanalid. Külmkäivitusele järgneva lühikese soojenemisaja vältel ei suuna eraldi tööle lülituv veepump jahutusvedelikku plokikaande – tänu sellele saavutab 2,5 TFSI töötemperatuuri kiiremini. See vähendab hõõrdumistegurit ja vähendab kütusekulu.
Süütejärjekord 1-2-4-5-3 grupeerib ning eristab kõrvuti ning kaugemal asuvate silindrite töö. See annab koos tavapärasest erineva silindrite arvuga mootorile omapärase töörütmi ja ainulaadse heli. Kaheharuline RS-väljalaskesüsteem toob viiesilindrilise mootori isikupärase hääle eriti hästi esile. Lisavarustusena pakutav musta värvi summutiotstega RS sportväljalase muudab helitausta veelgi mahlasemaks.
Viiesilindrilise mootori jõud viiakse pideva quattro nelikveoni seitsmekäigulise S tronic käigukastiga. quattro reguleerib sildade vahel veojõudu mitmekettalise siduri abil vastavalt vajadusele, ohutu ning paindliku juhitavuse jaoks annab oma panuse pöördemomendi jaotamine rataste vahel.
Audi drive select dünaamiline juhitavussüsteem mõjutab quattro nelikvedu ning komponente nagu näiteks roolisüsteem, vedrustus, S tronic käigukast, mootoriomadused ja heli. Sõltuvalt varustusest on valikus kas viis või kuus sõidurežiimi: comfort, auto, dynamic, efficiency ja individual või alternatiivina viimasele kaks uut RS-i režiimi RS1 ja RS2. MMI ekraani abil saab juht nende alla salvestada oma täpsed eelistused. Neid kaht režiimi saab kiirelt valida uue “RS MODE” nupuga roolirattal.
Juhile orienteeritud: sõitjateruum
RS-ide atleetlik välisdisain peegeldub ka auto sõitjateruumis. Rõhk on horisontaaljoontel, mis muudavad salongi visuaalselt avaramaks. Kliimaseadme juhtpaneel, keskkonsool ja MMI touchi ekraan on kümne kraadi võrra juhi poole pööratud – kogu sisemus on paljus loodud just juhti silmas pidades. Mootorit saab käivitada lisavarustusena pakutava start-stopp nupuga, mida ümbritseb punane rõngas. RS-režiimis harmoneerub Audi virtual cockpit’i näidikupaneeli kasutusloogika täiuslikult ülejäänud kasutuskontseptsiooniga. MMI touch ekraani läikivmust klaasi meenutav ümbris sulandub pea nähtamatult kokku ülejäänud armatuurlauaga. Lisavarustusena saab valida suurema ekraaniga Audi virtual cockpit plus’i koos käiguvahetusindikaatoriga, mis näitab juhile, kui saavutatakse maksimaalsed mootoripöörded. Audi virtual cockpit plus’i spetsiaalsed RS-i näidikud kuvavad infot rehvirõhu, pöördemomendi, võimsuse, ringiaegade, G-jõudude ja kiirenduse kohta.
RS Q3 atleetlikku iseloomu täiendavad RS logodega kaunistatud ning musta värvi naha ja Alcantaraga kaetud sportistmed. Esmakordselt kuuluvad Q3 perekonna varustusse ka Nappa naha ning RS-ile iseloomuliku kärjemustriga RS-sportistmed. Standardvarustuses on istmete õmblused läikivmusta värvi, kuid lisana saab tellida ka sinised või punased õmblused. Valides kas punase või musta värvi RS-stiilipaketi, on ka roolirattal, turvavöödel, põrandamattidel ja käigukangil vastavat värvi õmblused, lisaks on rooliratas ja käigukang kaetud Alcantaraga. Laiendatud RS-disainipaketi puhul on viimistluspaneelid ja uste käetoed kaetud punase või sinise Alcantaraga. Sportlikule sõitjateruumile annavad lõpliku lihvi Aluminum Race või antratsiitviimistlusega ehisdetailid, lisavarustusena saab neid ka klavermusta, musta või süsinikviimistlusega. Esmakordselt on võimalik tellida ka üleni musta värvi interjööri.
Juhti ja kaassõitjat tervitavad autosse sisenemisel uste projitseeritud Audi Sporti kirjad. Rooliratast ja valgustusega lävepakke kaunistavad RS-i logod. Nahkkattega RS-sportrooli alaserv on sirge ning selle taga asuvad uued käiguvahetuslabad, peal aga uued multifunktsionaalsed nupud, mis võimaldavad valida kaht lisavarustusena pakutavat Audi drive select RS-sõidurežiimi. Seepeale avanevad Audi virtual cockpit plus’il automaatselt spetsiaalsed RS-näidikud.
Külluslik: ruumilahendus
Uus RS Q3 on loodud täisväärtuslikuks viieistmelisteks mudeliks ning oma sportlikkuse kõrval on maksimaalselt paindlik ka igapäevakasutuses. Tagumist istet saab RS Q3 puhul pikisuunas liigutada 150 millimeetri ulatuses. Pakiruum mahutab 530 liitrit, kui aga tagaistme seljatugi alla klapitakse, kasvab maht 1525 liitrini.